Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
111,741
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Dampsperre? etterisolering av kaldt loft
Anbefaling ved større isolasjonstykkelser (20+ cm) er 1/4 på varm side og 3/4 på kald side. 2/3 gjaldt tidligere når enden totale isolasjonstykkelsen var opp til 15cm.Men ja, det ...
Tekniske løsninger
Hvilken peisovn?
Har en av disse gamle jøtul-4 monstrene i stua og lurer på om jeg skal bytte den ut med noe mer effektivt. Huset er fra 1920 og har foreløpig uisolerte tømmervegger og doble ...
Våtromsplater ( spon, ikke membran plater)
Ja. Da er det neppe lurt å legge et sjikt med membran til. Noen velger å legge nye fliser over de gamle. Hvis badet er gammelt er det best å rive ned til stenderverk, og pigge opp ...
Tilbygg & Påbygg
Spenn på limtredrager 115x405
Gammelt tak hviler kun på yttervegg? De spenner altså 6920mm?Skal nytt tak bare stikke ut, eller kommer det en ny bærevegg ytterst? Hvor langt blir det ut til bæreveggen? Hvor ...
Skråskoretkledning - Vindu/Dør belistning
Hei,Vi har et tradisjonelt hus med skråskoretkledning.Ila høsten skal vi bygge ut og i den anledning skal det også skiftes vinduer og dører.Vi har nå standard 120x120 ...
Fikse på muren
Jeg tror uansett du er inne på noe og man må vurdere i hvert enkelt tilfelle om fuktopptrek kan være et problem. Hva om man f.eks la en stripe med xps nederst som ligger noen cm under ...
Bygge nytt hus
Ny enebolig på Jæren
Vi tar over på tirsdag (kraftig forsinket) så kan legge ut bilder da!
...
Bygge nytt hus
strøm
Det var meget nyttigt at være den del af dem og ved at læse deres nævnte vejledning! Du bør også ta en undersøgelse på denne siden, det er stort og vil være ...
Garasje, anneks og småhus
Hva ville du bygget på denne tomten?
Kanskje noe slikt:https://byggmesteren.as/2015/09/07/utsiktshytter-i-massivtre/"Betingelsene for hyttene er at materialene ikke må være kostbare, vedlikeholdet skal være enkelt og ...
Tekniske løsninger
etterisolere yttervegg
Hei, med to vindsperrer i veggen er det viktig at de er diffusjonsåpne nok. Siden du har gjort innvendige tiltak og har god ventilasjon, stiller du sterkt. Hvis Trenit Vindtett er noe alla de ...
Lett pussing av gulv.
Haha. Hadde lurt seg inn en skriveleif der gitt:) Tenker egentlig å ta hele gulvet da jeg håper det vil lysne det litt og. Leste noe om at om man skulle hvitpigmentere det så måtte ...
Hage & Uterom
Herdetid betong forskalingsblokker
Takk for svar! ...
Bygge nytt hus
Endelig vår tur til å bygge hus!
Da er det gjort - gi gjerne beskjed om du vil ha en annen tittel :)Ser ellers ut som et flott hus. Arkitekttegnet?Ja det er 3A artitekter her i Ålesund som har tegnet. Tror vi satte rekord med ...
Tekniske løsninger
Trinnlyd reduksjon
Jeg kjøpte min første hus og det er dårlig lydisolasjon mellom etasjer. Jeg lukkte trapperom og nå jeg skal leie 1 etasje, men jeg trenger å gjøre beste alternative fra 2 ...
Møbler & Interiør
Vedvegg av glass
Du burde nok a brukt laminert og/eller herdet glass. For andre, wee gruppen selger laminert glass, aldri sett hva som skjer når det ikke er herdet i tillegg, men glasssplintene bør vel sitte ...
Legge gulv kaldt loft.
Er det ordentlig luftet bør det ligge vindsperre over. Også mhp at ikke isolasjonen støver ned hele loftet.. ...
Tekniske løsninger
Sportsbod ved seksjonering av leilighet?
Da skal du søke seksjonering etter seksjoneringsloven. Det medfølger at PLB må være oppfylt, men det er mulig det allerede er. ta et møte med kommunen din, så svarer de ...
Tilbygg & Påbygg
Hvordan feste bjelker fra tilbygg på eksisterende grunnmur.
Takk for bra svar
Bjelkene holder kun gulvets vekt men siden det skal bad over her dropper jeg bolting.Må nok sage ...
Strukturmaling på bad
Har to bad som skal pusses lett opp. Kun nye fliser på gulv og ny maling på veggene. Tenkte å ha en fondvegg med annen farge og gjerne en annen struktur. Har vurdert å bruke Lady ...
Bygge nytt hus
Avslag på byggesøknad
Når jeg skulle søke om dispensasjon (100m belte) for tilbygg på hytte så søkte jeg i kommunens postlister/sakslister og fant begrunnelser for avslag, når jeg hadde 3-4 ...
Tilbygg & Påbygg
Rekkverk betongtak
Er finpusset topp, støpt i 2008. Er litt farlig nå da barn kan spasere ut på det og er ca 3m høyt.Jeg har slagborr og noenlunde nevehendighet, men lurer på hva slags sement ...
Bygge nytt hus
For høyt under taket?
Det går helt bra. Min søster har dette i en leilighet i øverste etasje i en bygård og eneste problemet der er å få inn stort nok juletre men det løses med tau fra ...
Tekniske løsninger
Råd om gamle vinduer brukt i skrå vegger, kitt, spiker, akryl eller gummilist?
Godt noen vet hva det heter, det var slik jeg visste eksiterte
(Ser iPhone'n var ute med stavingen igjen...). ...
Montere anslagslist for skyvedør "midt" på vegg.
HeiJeg skal sette opp skyvedører inn til en walk-in-closet. Dørene stopper i vegg på den ene siden og jeg må montere en anslagslist på den andre siden. Dette er fordi ...
Tilbygg & Påbygg
Understøtte balkong med skrå søyler, mot grunnmur??
Takk for tips, løsningen er herved pensjonert!
...
176
177
178
262
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›