Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
111,712
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Tilbygg & Påbygg
Søke om fasadeendring? Hjelp!
Har snakket med kommunen også nå. Nabovarsel er signert, og da er det bare å levere søknadsblankett 5153 med alle vedleggene i morgen til kommunen :)Det ser ut til at dette ordner ...
Hage & Uterom
Åttekantet trapp
Hei, skal lage en utendørs trapp som har 3 trinn med vinkler i trinnene som en halv åttekant. Noen som har tips til hvordan beregne med vinkler etc. Det blir 22 grader kapp på bordene, ...
Bygge nytt hus
Arkitekthjelp
For 10% (i Bærum/Asker har jeg hørt ca 8%) så står han/hun som ansvarlig søker også. Da er det vel noe forsikringsgreier også. ...
Bygge nytt hus
Tomt som egenkapitall??
Slik du gjør dette i alle tilfeller er at du bygger huset uten noe form for utleie, samt ingen kjøkken i planlagt utleie. Når du mottar ferdigattest bygger du om. Det er enklere regler ...
Feste sykkelbarnesete (Hamax) på veggen - god løsning
Du får jo tak i mange ulike utstyrs/opphengs/redskapskroker på Jula, Biltema, Claes Olson og lignende. Hvis du vurderer en planke med to hull kan du jo bruke en smal planke bak hele planken ...
Tilbygg & Påbygg
Utvidelse pga rullestolbruker og flere barn
Prøvde meg på et par skisser.Røde streker er nye vegger, svarte er beholdt fra din tegning.Dette er ikke rimeligste løsning for å dekke behovene dine, men jeg tror det gir ...
Vis meg ditt 40 og 50 talls prosjekt!
Du kan jo ta en titt på vårt prosjekt med tilbygg på et 50-talls hus, http://byggebolig.no/tilbygg-pabygg/ivarfj-utvidelse-av-enebolig-fra-50-tallet/msg417224?latest=True#latest. ...
Hage & Uterom
Skjev markise
Sjekk om det finnes noe slags justeringsskruer/bolter et sted på toppen. Evt. om du vet hvilken merke det er prøve å finne "bruksanvisning" på nett. ...
Hage & Uterom
Støype fast steinheller
Jeg ville brukt en høytrykkspyler med turbomunnstykke. Så ville jeg primet med Hey'di KZ og limt fast ny stein med Hey'di Bom Fast. ...
Hage & Uterom
Terrasse - høyde med tanke på gulv inne
Du får problemer den gangen det ligger en stor snøhaug forran døren. Da klarer du ikke dytte den opp hvis døren subber helt nede på terassegulvet. Det er derfor de har ...
Bygge nytt hus
Opprette EPF for å bygge hus
Da har dere i prinsippet kjøpt huset fra enkeltmannsforetaket, som er en profesjonell part. Da kan det fort være redusert garanti/reklamasjon mellom enkeltmannsforetaket og ...
Bygge inntil mur med vegg
Hei kloke folk!Vi har litt fukt i en murvegg, men lyst å kle den så vi kan ta i bruk rommet. Mann på dreneringsbefaring sa at så lenge det var tørt nå var det ...
Papp/knotteplast, hva er smart avslutning i møne mot vindski?
Når man legger d-papp og eventuelt knotteplast på et tak, hva er da den "faglige" måten å få en tett og fin avslutning mot vindski på mønet?Tenker ...
Garasje med utleie
Hei,vi lurer på måter og ha hybel på en av de er om man har garasje i tilknytting til hovedbygg og da ha en hybel på topp av garasjen.Hva er erfaringene, skaper evt elektrisk ...
Opussing i nyervervet kjeller
Hei vi Overtar nytt (50-tals)hus i Augusti. För vi flytter in skal vi fikse er tanken. Spesielt i kjelleren der det idag er kjøkken fra tidligere hybelutleie er det god forbedringspotensial. ...
Legge nytt gulv - hva med skyvedørsgarderoben?
For meg ser det ikke ut som det er så mye å gå på. Men hvorfor legge oppå venyl? Hvorfor tar du det ikke opp? ...
Hage & Uterom
Fundament for gjerde i løs jord med mye stein
Heisann!Tenker å sette opp et ca. en meter høyt gjerde rundt hagen. Jorden er relativt løs og full av mellomstore stein. De få stedene jeg ikke treffer på stein er jorden ...
Hage & Uterom
Er hoppetyssen/plate vibratoren/komprimatoren min for liten til jobben (35kg)
Mange takk til svar folkens! Det er godt å vite så det ikke blir noe smell senere:) ...
Duk på gammelt undertak (over og underliggere)
Du mener at det er lagt et tre tak med over og underligere? Skal du sløyfe og lekte opp for takstein oppå tretaket? Er dette på en bolig-hytte? Er det noe isolasjon-papp-luftespalte ...
cheffen: IKEA-kjøkken med tilpasning
Det ble bra😂 ...
Hage & Uterom
Gjerde langs tomtegrense
Hei!Har et gjerde langs tomtegrensen som virkelig trenger en utskiftning. Kan klippe gjerdet med kantklipper! O:)Som dere ser på vedlagt bilde så skal gjerde begynne helt nede med de to ...
Bygge nytt hus
Husprosjekt: Hus på utfordrende lang tomt. Forslag?
Du trenger ikke bare en lang tomt. Du trenger også en tomt på minimum 1,15 mål. Dersom det er mer normal utnyttelsesgrad i reguleringsplanen, må du ha et sted mellom 1,4 og 1,7 ...
Tekniske løsninger
Vann til vann i nytt hus - Sigma vs Høiax
Jeg kan dessverre ikke være til allverdens hjelp utover å informere om at det finnes eget underforum for væske/vann-varmepumper og at du kanskje har større hell der. Jeg har postet ...
Tegnet forslag til stenderverk: nedlekting av tak, lettvegger og innvendig kledning
Hvis du ønsker lyddemping brukes lydbøyler ellers festes lekter i tak. Er det ujevnt kan det brukes vinkel på kant av lekt. skal du ha dører i lettvegger så styrer dette ofte ...
Hage & Uterom
Prosjekt støpe stamp
innholdet i tråden er nesten likt et spørsmål om å fore denne med polyester/glassfiber for kort tid tilbake. Jeg henviste da til West Systems på Bryn i Oslo som selger vevd ...
184
185
186
262
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›