Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
111,683
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Bygge nytt hus
Byggevarer på ett sted i Polen?
Til deg Selvbygger - den oppgitte online adressen min virker visst ikke - har selv forsøkt den men den er visst død (enda oppsette på den etter innlogging er som før).Well, er jo ...
Tekniske løsninger
Avrette betong gulv
Da ble gulvet avrettet i helga. Resultatet ble ganske bra. Legger ved bilde 👍🏻 Takker også for alle tips og forslag jeg fikk her inne. Endte med at jeg prima gulvet som det var og ...
Utbedring av garasjetak
Shingel skal ha minst 15-20 grader fall med underlagspapp. Over det kan du bruke bare shingel. ...
Tørrmurt kjeller fra 1906. problem med vatn.
Heisann,Sitter med akkurat samme problem som deg. Jeg er selv usikker på hvordan jeg skal løse dette problemet. Jeg vurderer å sette inn et 40cm rør ned i grunnen med mulighet for ...
Total rehab av kjeller
Jeg har boret hull ned under såle og ettermontert, men ingen grunn til å ta sorger på forskudd. Det er flere her på Byggebolig som hjelper hverandre med å løse radon ...
Hobbysnekkerens verksted
Grenrør, 30 eller 45 graders vinkel
Nææhh. 0,5mm er noe drit å sveise uansett. Jeg har sveiset endel 0,7mm med TIG og omtrent der går grensen for mitt vedkommende. Litt bedre med acetylen. Jeg har en mistanke om at ...
Tekniske løsninger
Steinbelagt gårdsplass med sluk uten tilkoblet avløp.
Takk for tips. Jeg skal grave opp rundt sluket når våren kommer og legge fiberduk og pukk før jeg legger beleggningssteinen pent på plass igjen. ...
Hobbysnekkerens verksted
Kappsag-anlegg
Ble en pen løsning det der ja! ...
Bygge nytt hus
Spørsmål
http://byggebolig.no/el-installasjon-teknisk-installasjon/svar-pa-%27dumme%27-elektrikersporsmal&ved=0ahUKEwjf79CvmNHRAhWD3CwKHSMIBfYQFgg3MAQ&usg=AFQjCNGqsRo8Ry7mniILM8R2EYoOirq42AFinner ...
Pris for isolering av himling
Jeg vil tro at det er en risiko at veggene fører lyd opp til gulvene og at "alt" dermed må gjøres om for at lydhimlingen skal ha god effekt. Ikke sikkert, men er redd det er ...
Hobbysnekkerens verksted
Hjemmelaget benk av limtre
Eksentersliper på de også:) ...
Bytte til mindre vindu - ca pris
Når du skal bygge om er det vel andre flater du skal gjøre noe med samtidig og gjøre deler av arbeidet selv. Skal du ha alt gjort ferdig av noen er det utrolig hva de kan ta. ...
Bygge nytt hus
Pris på støpt plate?
Vi har ringmur og gulv på grunn. Grunnflate BRA = 102 m²Vi betalte ca. 3000,- inkl. mva. per kubikk for betong med pumpebil. Totalt 16 kubikk (2 lass) = 48.000,- Ringmur, isolasjon, ...
Tekniske løsninger
Dimensjonering av bærende konstruksjon på hytte
Har ikkje kontrollert noko som helst, men 240x300 høyres ut som ein tullete dimensjon som må spesialbestillast. Har du spesielle krav til dimensjonar grunna tilgjengeleg plass? Om du i ...
Støp i gang
Så ikke det med plasten, beklager. Plast løser problemet med fuktopptak i teglstein, og vil nok være en god løsning ja. ...
Tilbygg & Påbygg
Bygge på en halv etg. på Hedalm hus fra 2008
Tusen takk for innspill! Skal se på denne muligheten. Vi ønsker 1 - 2 arker så må se om det lar seg gjøre på en fornuftig måte med takløft. ...
Tekniske løsninger
Takstol 40 cm utenfor vegg.
Men hvis du skal ha gavelvegger, trekker du inn første og siste sperre. Exc 2"x4" vegger då går det opp på cc60.Kan fint kle utenpå en takstol :)Går nok bra det ...
Hobbysnekkerens verksted
Grizzly Bordsag og div. Maskiner
Hei,Laguna sender til Norge og har 50Hz varianter. Se om du finner noe her:https://lagunatools.com/product-category/dealer/laguna-tablesaws/ ...
Bygge nytt hus
Ferdighus vs ikke?
Uten rabatten hadde det blitt kostende 135 000,- , så det er jo uansett billig for en arkitekt å være. Vet om flere hus de har tegnet, og de er utrolig flinke!! :)Så hvis det er ...
Bygge nytt hus
Arbor malingsklar sponplate
Hei!:)Er det noen som har erfaring med Arbor sponplate malingsklar for slette vegger? Det er et "not/fjær" system som gjør at man skal slippe å sparkle, legge fiberduk. Tenkte ...
Hobbysnekkerens verksted
Restaurering av gammel søyleboremaskin
Hmm, det kan vel kanskje tyde på at det skal være slik.Jeg var først helt sikker på at det var fordi hullet var utslitt, og lurte på om jeg enten skulle sveise det igjen og ...
Tekniske løsninger
Parkett med vann båren varme
Takk for svar.Jeg håper den legger seg tross ujevnheten under og vil uansett vente til sommeren før jeg gjør noe.Hvis ikke blir det som Woodbear sier. Retter opp eller høvler eller ...
Hage & Uterom
Stenge gammel brønn
Og skulle det engang bli aktuellt å gjenåpne brønnen så slurper en sugebil opp løsklinkeren på noen minutter! ...
Bygge nytt hus
Ser dette realistisk ut?
Tusen takk for et veldig forståelig og utfyllende svar
...
Tekniske løsninger
Garasje integrert i hus TEK10
Vi skal starte på garasjen i underetasjen på huset vårt. Som dere ser på tegningen grenser 3 av veggene mot boligdel. Veggen til høyre grenser mot en egen leilighet for ...
196
197
198
261
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›