Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
111,680
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Renovering/oppussing av bad/vaskerom fra -84
hei! Da var jeg igang med det siste oppussingsprosjektet i en lang serie over 5 år..Nemlig...: badet/vaskerom i første etage..Target:1. Temporært flytte vaskemaskin/tørketrommel ...
Tilbygg & Påbygg
Påbygg
Nei, det høres så ulovlig ut som det kan bli. Søk på naboens adresse eller gnr/bnr i kommunens postjournal for byggesaker for å sjekke om dine mailer er regsitrert der, om ...
Bygge nytt hus
Huset på holmen
Fin tomt,
, huset har jeg ikke fått sett så mye på. ...
Hvordan best dele opp håndverkerkontrakter
Hei og takk for svar. Jeg tenkte at badene kunne settes bort til en eller flere som også tok koordineringen. Feks en murer som tar med seg rørlegger og bruker min/sin elektriker. Jeg ...
Fra 10 til 2 tommeltotter: Oppussing av enebolig fra 1971
Jeg har noe bilder på en minnepenn med dokumentasjon på badet. Fikk ikke tatt så mange selv underveis. Men hadde en veldig seriøs rørlegger som kvalitetssikret underveis. ...
Bygge nytt hus
Axeln: Ny, moderne enebolig i asker
Liten oppdatering:Kraning av LVL sperrer fra Hunton. Veier 80 kg per stykk så greit å ikke løfte de opp selvTaksperrer og Taktro stort sett på plassTaksperrene på vei ...
Bygge nytt hus
Systemhus Vestfold / IEC Hus Vestfold
Hei alle sammen!Vi står mellom å velge systemhus og Iec hus. Har noen her på forumet erfaring med Iec / Systemhus og kan gi en rask tilbakemelding på kvaliteten i arbeidet osv ...
Hage & Uterom
Tette igjen overvannskum?
Ja det er lurt å følge med, her er huset fra '87 og det er slkt rør som beskrevet over, men vil anslå at det er 1.5m dyp under utløp og det var nesten ikke noe nede i ...
Tekniske løsninger
Rørtilkobling - Dusj
Bytt til flate pyntekopper, kutt ned på gjengene, kjøp nye slanger med vinkelkobling, så er du nok gått fra 8cm til 4-5 tenker jeg :)Du klarer deg med 1.5-2cm gjenger ut fra vegg. ...
Tilbygg & Påbygg
Ringmur, radonsperr og grunnmurspapp
Det er vanlig å legge dampsperre før støp for å ha et glidesjikt slik at betongen ikke sprekker så veldig. Jeg droppet det på vårt hus, men der det var utsparinger ...
Panel/belegg utenpå baderomsfliser
Driver og ser på å pusse opp badet, med et mindre budsjett. Alle badene i borettslaget skal opp til vurdering om oppussing (med rørsystem osv) om noen år, så å legge i ...
Tilbygg & Påbygg
Skadet grunnmur - lønne seg å bygge på?
Deler av underetg vår er under bakkeplan og en oppsamlingstank som ligger nedgravd rett utenfor veggen fra forrige eier presser såpass mot veggen at det er sannsynlig å tro at dette vil ...
Hage & Uterom
Utvendig trapp
Med 130 cm fra terrasse til bunn får du opptrinn på 26 cm med fire trinn. (5 fotløft for å komme opp).Det blir høyt. Gjør som det ble sagt overfor, og gå for flere ...
Bygge nytt hus
Oppvaskmaskin under koketopp?
Åh, her er Bosch: "Platetopper må ikke monteres over kjøleskap, oppvaskmaskiner eller vaskemaskiner (på grunn av temperaturvekselvirkning)." ...
Tekniske løsninger
Kaldt rom - feste panelovn på varm radiator
Skift til nye radiatorer beregnet til lav.temp anlegg. ...
Pipehull offset innerrøret.
Hei er nett ferdig å pusse pipa og nå skulle jeg lage hullet for den nye peisen. Pipa er av type 2 løps med firkantet inner rør. Det viser som at jeg bommet litt på inner ...
Rørmansjett til parkett
Har du hørt med Oslo vvs-senter eller tilsvarende?-magzz ...
Bygge nytt hus
Første møte før evt husbygging.
Tusen takk for tips! Fikk lest før vi dro dit. Nå er det overstått og vi er klar til å motta pristilbud :)Det er få leverandører i området, og vi har fått ...
Bygge nytt hus
Billig bolig i bratt treng.
vi skal bygge hus i bratt terreng og trenger innspill på god planløsning og hvor det er mulig å gjøre innsparinger. Har tegnet en skisse på hvordan jeg ser for meg utformingen ...
Bygge nytt hus
Krav til baderom "god standard"
Så lenge det er fliser, så vil jeg tro det dekkes av god standard i manges øyne. "Flislagt bad" er jo fortsatt et salgsargument eiendomsmeglere bruker som noe positivt. ...
Tips og råd bygge om råkjeller til 2 sokkel leilighet
Hei!Jeg er helt fersk og kan veldig lite. Så kommer til og spørre en del tips og råd. Har lest og sett veldig mye her inne, så fått en del inspirasjon og ikke minst mye ...
Tekniske løsninger
Hvor få tak i rist rundt peis
Hvis dette er en innsats/kassett-peis beregnet på oppgradering av åpne gruer, så leverer vel Jøtul og Dovre rister som nettopp er beregnet til å fylle disse mellomrommene? ...
Fjerne gammelt gulvbelegg før varmefolie?
Det står noe info i denne tråden.http://byggebolig.no/gulv/kan-man-legge-varmefolie-over-gammelt-gulvbelegg ...
Bygge nytt hus
Fjellskjæring
http://www.wirecutnordic.com/nb/prosjekter/Dette firmaet driver med wiresaging av fjell og holder til I Østfold. ...
Bygge nytt hus
Bygge bolig på næringstomt
Hei. Dette er min første post her og jeg håper det blir flere i tiden som kommer.Jeg ser på mulighetene for å bygge bolighus på det som i dag er en nedlagt næringstomt. ...
202
203
204
261
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›